19 września 2014

FIT PRZEPISY - BEZGLUTENOWA SZARLOTKA BEZ CUKRU

Dzisiaj mam dla Was kolejny przepis z serii fit przepisy - tym razem szarlotka bez cukru i glutenu. Wersja specjalnie dla tych, którzy nie jedzą glutenu i cukru, nie wyobrażają sobie życia bez szarlotki lub dla tych, którzy po prostu chcą przestrzegać swojej diety czy zdrowo się odżywiać, nie tracąc przy tym smaku ukochanych wypieków. Szarlotka idealnie zastępuje wszystkie niezdrowe słodkości, a przy tym smakuje identycznie jak tucząca szarlotka z kilogramami cukru i mąki pszennej.
 Jeśli dbacie na co dzień o swoją dietę i kondycję fizyczną to bezkarnie możecie jeść ją codziennie do ukochanej kawy:) 
I pamiętajcie zdrowo nie znaczy niesmacznie i jednakowo!
Jeśli nie macie w domu mąki jaglanej, ani mąki z ryżu zróbcie ją sami - zblenderujcie kaszę jaglaną i ryż brązowy lub biały, tak samo możecie zrobić z siemieniem lnianym.
Przepis znalazłam kiedyś, gdzieś w internecie, więc nie jest to mój autorski przepis, aczkolwiek jest lekko zmodyfikowany.

Składniki:
- 2/3 szklanki maki jaglanej
- 1/2 szklanki mąki ryżowej
- 1/6 szklanki zmielonego siemienia lnianego
- 3 jajka
- 1/3 szklanki oliwy z oliwek 
- 4/5 dużych winnych, twardych jabłek (typowych na szarlotkę)
- 3 łyżeczki ksylitolu (można zastąpić stewią jeśli ktoś lubi jej smak)
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia (u mnie bezglutenowy i wam też taki polecam)
- cynamon (ja dodałam całe opakowanie bo uwielbiam go)


1. Jabłka zetrzeć na tarce na grubszych oczkach, można też pokroić w kosteczkę - jak kto woli.


2. Białka ubić na sztywną pianę.


3. Żółtka wymieszać z ksylitolem.

4. Wymieszać suche składniki.


5.Wymieszać wszystko razem: żółtka, oliwę, pianę, suche składniki i jabłka.


6. Nagrzać piekarnik do 170 stopni, grzałka górna + dolna lub termoobieg.

7. Tortownicę (u mnie średnica - 21 cm) wyłożyć papierem do pieczenia.


8. Wyłożyć ciasto na tortownicę.


9. No i pieczemy ! Około 50 minut.


potem już tylko jemy, jemy i jemy .... i jemy... :)
Smacznego !:)


18 komentarzy:

  1. Jak pięknie ci wyszło, szkoda, że ja jestem totalnym beztalenciem w sprawach w kuchni :)

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. szkoda, że jest 20 po północy, bo zrobiłabym to ciasto ;P


    http://zdejmijbuty.blogspot.com/
    zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  3. Fit szarlotka? Wchodzę w to! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super szarlotka, wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie, zdrowo i smacznie a to lubię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bloga masz R E W E L A C Y J N E GO!!!!!
    Wciągam Cię do "czytanych".
    Szarlotka "wymiata". Genialny przepis. Wypróbuję!
    P.S genialny banner - logo bloga na górze strony- świetne buty i masz fantastyczny styl ubierania się!
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy mogę zastąpić mąkę ryżową mąką orkiszową albo gryczaną?
    Mam w domu z 4 kg i muszę zużyć;-D

    OdpowiedzUsuń
  8. Anja Trener: dziękuję bardzo za miłe słowa :)
    Hmm myślę, że orkiszową jak najbardziej, bo jest delikatna, ale nie wiem co z gryczaną, bo nie wiem jak smakuje w takich wypiekach, myślę, że może być za "ostra" natomiast jeśli chcesz mieć placek bezglutenowy to wtedy zdecydowanie gryczana.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio robiłam jabłecznik z podobnego przepisu, kasza jaglana to świetny pomysł na połączenie z jabłkiem :)
    nakrywka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojojoj, brzmi przepysznie i zdrowo! Jak mnie najdzie na słodkie, to zrobię na pewno :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super przepis! I fajnie, że bez pszenicy!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze, które motywują do dalszej pracy.
Obserwujesz? Napisz, odwdzięczę się.