11 września 2014

FIT PRZEPISY - PLACUSZKOWE ŚNIADANIE MISTRZÓW

Wybór zdrowego odżywiania wcale nie musi oznaczać nudnych, bezsmakowych i jednakowych potraw. 
Dzisiaj mam dla Was propozycję śniadaniową - placuszki owsiane. Odkąd zjadam te placuszki, nic innego nie jest mi w stanie zastąpić śniadania, a w dni treningowe placuszki z dodatkiem odżywki białkowej tworzą najlepszy potreningowy posiłek. Próbowałam już kilka różnych wersji tych placuszków z wielu różnych przepisów, aż stworzyłam swój idealny. Możliwe, że gdzieś już ten przepis się pojawił. Musicie wypróbować sami ! Jeśli przejadła Wam się owsianka to koniecznie zobaczcie przepis na te pyszności. 2 składniki - banał, każdy sobie z tym poradzi. Dla tych, którzy liczą makro, na dole postu ich wartość kaloryczna.
Przepis zawiera gluten, bezglutenowców zapraszam na kolejny fit przepis - szarlotka bez glutenu i cukru.

Składniki:
- średnie jajko - jeśli ograniczacie tłuszcz dajcie 2 białka
- 4 płaskie łyżki mieszanki płatków - u mnie to płatki owsiane, płatki orkiszowe, otręby owsiane, otręby orkiszowe zmieszane w jednakowych ilościach 
- można dodać 1 łyżeczkę siemienia lnianego - jeśli ktoś dba o zdrowe tłuszcze, dla tych którzy nie lubią polecam siemię mielone.
- dowolne dodatki - dowolne owoce, masło orzechowe, wiórki kokosowe, dżem, polewa czekoladowa, syrop klonowy itd... u mnie króluje 100% masło orzechowe + banan, a z kolei moja mama łączy banana z truskawkami



1. Kładziemy patelkę na średnim gazie by dobrze się nagrzała, kiedy położymy placuszki na rozgrzaną patelnię, nie przywrą nam.
2. Bełtamy jajo - nie musimy robić tego dokładnie.


3. Dodajemy płatki i siemię.


4. Mieszamy - najlepsze ciasto to takie, które jest nie za rzadkie, wtedy płatki bardziej się uprażą i będą zdecydowanie lepsze.


5. I siup na patelnię - ja zrobiłam z mojego ciasta 3 placuszki bo w takiej formię lubię je najbardziej, możecie zrobić równie dobrze jeden duży placek.

6. Patelnię przykrywamy i czekamy.
7. Odwracamy na drugą stronę, kiedy zobaczymy, że wierzch placuszków się już ściął, czekamy.


8. Ściągamy z patelni, kiedy spód placuszków jest przypieczony.


9. Czas na dodatki: 


I smacznego ! :)


Dajcie znać czy przepis Wam wyszedł.

Wartości odżywcze 
dla całości, bez dodatków:
kalorie: 191 kcal
białko: 11,8 g
węglowodany: 20,4 g
tłuszcze: 8,6 g


7 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! ;)
    już wiem, co będę mieć na kolację :D

    pozdrawiam, http://lori-nori.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawy przepis, z chęcią wypróbuję :))

    OdpowiedzUsuń
  3. placuszki też świetne!
    Moje klimaty;-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno wypróbuję przepisy :) mam pytanie czy Ty zaczynasz dopiero wklejać dietetyczne przepisy? czy ja ich nie moge znaleźć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero zaczynam, ale będzie tego na pewno więcej :) Pojawił się jeszcze przepis na szarlotkę bez cukru - http://patrisyastyle.blogspot.com/2014/09/fit-przepisy-beglutenowa-szarlotka-bez.html a w tym tygodniu będzie następny - na czekoladowe muffinki :)

      Usuń
    2. Dziękuję i czekam na kolejne pysznosci :)

      Usuń

Dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze, które motywują do dalszej pracy.
Obserwujesz? Napisz, odwdzięczę się.