15 listopada 2014

FIT PRZEPISY - BEZGLUTENOWY CHLEB Z ZIAREN BEZ MĄKI

Jest ! Wyczekiwany przez Was przepis na bezglutenowy chlebek. Przepis po części wzięty z internetu, po części to moja improwizacja, bo bardzo nie lubię robić czegoś z przepisu, zawsze i tak dodaje coś od siebie.
Na szczęście chlebek się udał, ale powiem Wam, że bardzo się tego obawiałam, szczególnie tego, że chleb będzie się kruszył i nie da się go pokroić.
Chlebek jest przepyszny, smakuje jak prażone ziarna, idealnie nadaje się zarówno do szynki, sera jak i masła orzechowego czy dżemu.
Chleb jest bez glutenu i ma w sobie mnóstwo cennych składników odżywczych.
Ilość wszystkich pestek dopasowałam do tego ile miałam w domu, możecie pozmieniać wielkości tych produktów, tylko nie zmieniajcie ilości płatków jaglanych i siemienia mielonego, a resztę możecie dobrać do tego co macie w domu, tylko tak, żeby objętościowo było tyle samo.
 Z poniższej porcji wyszły mi dwa chleby wysokości ok. 5 cm, szerokości 8 cm, długości 17 cm, następnym razem zrobię wyższy i Wam też to polecam.
Zobaczcie sami co wyszło:
                           
SKŁADNIKI:
● 1,5 szklanki płatków jaglanych
● 1 szklanka słonecznika
● 10 łyżek mielonego siemienia lnianego
● 2 łyżeczki nasion szałwii hiszpańskiej (chia seeds) (jeśli nie macie to nie jest obowiązkowy składnik, można pominąć)
● pół szklanki siemienia lnianego (w całości)
● 3/4 szklanki pestek dyni
● 1/3 szklanki płatków migdałowych
● 250 ml wody
● 3 łyżki oliwy z oliwek (może być też olej kokosowy lub masło klarowane)


1. Wymieszać suche składniki.
2. Dodać wodę i oliwę.
3. Odczekać około 10 minut, aby suche składniki wchłonęły płyny. Ma to wyglądać mniej więcej tak:
4. Uformować chleb na papierze do pieczenia, można w blaszce, żeby był ładniejszy. 
5. Odstawić na minimum 2 godziny, ja odstawiłam na całą noc (przykryłam tylko papierem do pieczenia), aby wszystkie składniki wchłonęły wodę i fajnie się ze sobą pozlepiały.
6.Wstawić do nagrzanego piekarnika do 180°  - grzałka górna + dolna lub termoobieg. Piec około 40 - 50 minut.

UWAGA ! Pamiętajcie, żeby kroić chleb dopiero po całkowitym jego wystygnięciu ostrym nożem - nie ma prawa się pokruszyć :)
Swoje chleby pokroiłam na kromki, włożyłam po 2 do woreczków, włożyłam do pudełka i zamroziłam.
Nie zostawiałam go na wierzchu bo zdecydowanie bardzo wolę świeży chleb, a z racji że w domu jem go tylko ja to bez sensu żeby leżał tydzień a nawet więcej na wierzchu.
Wartości odżywcze:
całość (ok. 960 g)
kalorie - 3108 kcal
białko - 146 g
tłuszcze - 222 g
węglowodany - 212 g

na 100 g:
kalorie - 310 kcal
białko - 14,6 g
tłuszcze - 22,2 g
węglowodany - 21,2 g

17 komentarzy:

  1. Świetny przepis, na pewno skorzystam :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  2. oh musze skorzystac z przepisu uwielbiam takie ziarniste chlebki
    zapraszam na konkurs wygraj plaszczyk bedzie mi milo jak wezmiesz udzial
    http://zielonoma.blogspot.it/2014/11/oasap-cap-coat-giveaway-wygraj-plaszczyk.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Też właśnie się ostatnio za niego zabierałam ale brakło czasu.. napewno to nadrobię :) Twój wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę wypróbować ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno wypróbuję ten przepis. Ostatnio nawet myślałam nad zrobieniem domowego chlebka. :)
    Z chęcią obserwuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam chlebki z ziarnami :)

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba wypróbuję ten chleb ;)

    http://voanni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki chleb to mistrzostwo świata!!

    pozdrawiam:*
    Ola z Fashiondoll.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy przepis :) Ja chyba spróbuję zrobić, ale z dodatkiem jednego jajka, żeby jeszcze mniej się rozpadał ten chlebek:)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Skuszę się chyba na ten chlebek według Twojego przepisu. Jakoś nie umiem się zabrać, żeby wreszcie wypiec samej bezglutenowe pieczywo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bezglutenowy chleb jak najbardziej polecam .

    Zapraszam do siebie
    http://uczsiemnienanowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja mama piecze ten chleb:) Jest rewelacyjny! Mi nawet bardziej smakuje po kilku dniach, kiedy już troszkę zczerstwieje:) Pozdrwaiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. A mogłabyś podać zawartość BWT w 100g?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze, które motywują do dalszej pracy.
Obserwujesz? Napisz, odwdzięczę się.