9 kwietnia 2015

FIT PRZEPISY - PLACUSZKI JAGLANE Z KURCZAKIEM

Od jakiegoś czasu mam dość jedzenia: ryż + kurczak + warzywa. Dlatego też ostatnio coraz częściej kombinuję z nowymi pomysłami na obiad. Dzisiaj mam dla Was kolejny eksperymentalny przepis na placuszki z kaszą jaglaną. Idealny posiłek - lekki i pełnowartościowy w białko, węglowodany i tłuszcze.
Zdjęcia nie zachęcają, wiem, nie mogłam jakoś wyjątkowo ich ładnie ogarnąć.
Przy pierwszym podejściu miałam problem - placuszki kleiły się do patelni a przy przewracaniu rozwalały. Przy kolejnej próbie zamieniłam mąkę na otręby owsiane i przed smażeniem, w rękach zrobiłam zbitą kulkę z ciasta a następnie rozpłaszczyłam na patelni (wcześniej nakładałam łyżeczką) .
Przepis jest bezglutenowy.
Polecam go także osobom, które nie przepadają za smakiem kaszy jaglanej - jest prawie wogóle niewyczuwalna :)

SKŁADNIKI: ( na 2 porcje)
● 200 g fileta z kurczaka
● 100 g kaszy jaglanej
● 3 łyżeczki otrębów
● kawałek papryki (ok. 1/4 całości), można dodać pieczarki
● 1 duży lub 2 małe ząbki czosnku (musi być wyczuwalny bo inaczej całość będzie mdła)
● jajko
● tymianek, pieprz, natka pietruszki


1.Ugotować kaszę jaglaną

2. Kurczaka pokroić w kosteczkę.
3. Wymieszać wszystkie składniki razem.

4. Rozgrzewamy patelnię i smażymy na dużym ogniu po obydwu stronach bez tłuszczu (trzeba dobrze przypiec z jednej strony i dopiero wtedy obracać.) Najlepiej uformować kulkę z ciasta, następnie spłaszczyć na patelni. 



11 komentarzy:

  1. Bardzo dobry przepis, sama w domu robiłam :)
    http://smileforcat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie.Świetny blog i zdjęcia ;)
    ja od niedawna zaczęłam przygodę z blogiem więc miło mi będzie jeżeli mnie odwiedzisz ;)
    http://lifestyle-nattfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę musiała skorzystać z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają mega apatycznie ! I przy okazji podrzuciłaś mi pomysł na jutrzejszy obiadek. Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Zostałaś nominowana do Tagu Książkowego :)

    http://irresponsibly.blogspot.com/2015/04/tag-ksiazkowy.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają smacznie :)) musze spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smakowicie, aż mnie korci by je zrobić

    OdpowiedzUsuń
  8. Wypróbuje na jutrzejszy obiadek, tylko by posiłek był zdrowy i zmniejszyć jego kaloryczność placuszki upiekę w piekarniku. Ale bardzo dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super palcuszko-kotlety.
    Zrobiłam je z płatkami jadalnymi bo kaszy nie miałam na stanie.
    Słabo się kleily wiec dałam jedno jajo i otaczałam każdy w otrebach zytnich...wyszły zajefajnie. ....obiad w sam raz.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zrobiłam je z płatkami jaglanymi, bo kaszy nie miałam na stanie.
    Mało się kleily wiec dałam jedno jajo I otaczałam każdy w otrebach zytnich.
    Super obiad, ale następnym razem użyje mięso z piersi kurczaka zmielone nie kawałki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze, które motywują do dalszej pracy.
Obserwujesz? Napisz, odwdzięczę się.